Living the dream as a heater - by Gorgon

So a few weeks ago, good friend @Rovolution made a very interesting thread about the challenges that heaters face in the game.
Since that time i have been working on a heat line up.
Turns out that i will replace my 2 phys roundeds by 2 heat roundeds. Sadly i dont have any magmas, but im pretty happy with what has been built.
Took them out in campaigm for tests and also to learn how to play with these.
Save for a few modules, the line up is mature enough to be droped in arena. Starting today, line up is main heat.

Building phase has been a bliss, it is indeed very challenging. Its also somehow quite practical since weapons are having somehow syandard weights.
Gameplay is extremely fun (in campaign at least). Heat point drone is a killer.
Cherry on the top, these things look mean AF.

Conclusions at day 1; builds are clumsy, i dont know how to pilot them properly, arena shop is at 6/10 in both heat dmg and exp dmg; so im expecting to get wasted a lot. I do enjoy myself so i dont care. Feeling that im becoming a heat lover. Just look at these bois :sunglasses:. Also 1000kgs ocd friendly.

Feel free to deliver advices. Im back to full noob.

Cheers.

34 Likes

Sketch%20(44)
I love it LG!
Keep your journey up heated!
:slight_smile:

5 Likes

I woundered why i wasnt facing any good physical players with arkana, not i know…
Still, Nice heat mech dude, love the duel heat point drones

1 Like

Finally
You can make the heat mech

1 Like

That why you know that why I don’t want to use my physical mech to kill noob low heat mech

1 Like

What is your drone?

1 Like

Heat point on both :slight_smile: this thing is sweet.

interesting builds

1 Like

any physical will be happy to meet with your mechs and easy victory :slight_smile:

1 Like

Okay, so I don’t know what heat mechs verse in Rank 1 but from my point of view, the abomination will work, while you’ll have a bit of trouble with the Sorrow build since you’ll have to waste one point in getting a better vantage point after you’ve used your heat bomb. It can work since you can use that extra point to put up Heat point again but against close up/hugger mechs, you’ll have quite the fight.

Just a first glance opinion. But looks good :+1:

1 Like

I know, i kindof have som XP with phys.
Still works quite ok actually. Also i still have my anti phys/heat physical in the line up as nr3. Can take on any phys easy.

Yep, might replace the sorrow with abomination on that one too.
Just wish i had 2 magmas.

1 Like

Quite surprised you don’t have any magmas.

2 Likes

I ever get only 2. Fused them away at that time…

1 Like

I don’t see why you would do that. :scream:

1 Like

@lordgorgon, I’d suggest swapping out the heat bomb for Abomination and then a plat plate or two for heat engines… Cuz that heat is a pretty low…
Then you will have some weight left to stick a close range wepaon on…!
I’ve been playing with that Supermechs tester thing made by @Robert_Marian… I can make some pretty dam effective builds using that thing!

2 Likes

More cooling is better than more cap though

1 Like

Preciselly, once maxxed these guys will be at 370 cooling. Wich is nice.

Did my 5 daily battles. Enjoying a lot. Swaped the sorrow for an abomination too. Old school 2 identical builds :slight_smile:

2 Likes

Damn…the Physical Lord giving up to become a Heat Lord…

1 Like

Most likely to become trash lord. Enjoying the arena tho…

2 Likes